dying to be P E R F E C T

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Patience

Av Liz - 21 maj 2012 20:59

Åh, jag avskyr att vara tålmodig, ha tålamod och bara vänta... Blä. Jag vill se resultat nu nu nu, helst igår och jag vill inte jobba och slita, jag vill gå ner nu nu nu och helst igår... Hopplös. Lat kallas det tror jag?


60.6 kilo idag. Blä. Vet inte ens vad jag ska säga, känns skitkasst. Å andra sidan så har jag hetsat kakor hela jävla helgen. Jag hatar helger. Ingen kontroll, ingen struktur. Nu är det jobb igen, kvargröra till frukost, allevo kick start shake till lunch och sen "bara" middagen att oroa sig för. Som idag blev sallad! gott och rätt nyttigt/kalorisnålt. Det kunde varit värre menar jag.

Imorgon hoppas jag att jag inte behöver äta middag alls. Har köpt hem några flaskor pepsi max och laddat frysen med FunLight Stevia glassar (mums!) så jag borde klara mig :) Namnamnam.


Jag jobbar iaf 7-16 när jag jobbar. Awesome tider tycker jag, skulle aldrig kunna jobba oregelbundet. Under dagen har jag två korta raster samt en lunch på 45 minuter, fast jag tar en halvtimma, mer än så känns fånigt. Mina arbetskamrater äter frukost på första rasten, riktig lunch på lunchen samt fikar på eftermiddagsrasten. Hallå eller? Det gör INTE jag! Dricker vatten under rasterna och en shake på lunchen. Ingen som frågar längre, men alla gjorde det i början såklart "är du inte hungrig?" "du äter väl frukost hemma?" "hur kan du gå hela dagen utan mat?" blablabla. Skönt att det är över!


Vanligtvis jobbar jag måndag-onsdag. Denna veckan även torsdag. Jag har alltså "alltid" långhelg. Jag ska lära mig att hantera ledighet. Om inte sambon är hemma går det mycket bättre i alla fall :)


Hur har ni klarat långhelgen? <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liz - 5 september 2016 12:18

Hej igen!   Jag äter just nu en så himla god glass, Lohilo's protein ice cream i smaken caramel chocolate swirl. Supergod och kalorisnål!   Imorse vägde jag 57,1 kg. Känns som att 56 kilo inte ä omöjligt denna veckan, yay!   Har egentlige...

Av Liz - 4 september 2016 14:08

Mycket sporadiskt bloggande här. Spelar väl inte så stor roll eftersom jag inte tror det är direkt någon som läser..?   Har iallafall stått still på ~59,0 kg hela jävla sommaren. Men äntligen har jag skuttat neråt, rejält! Imorse stod jag på 57,2...

Av Liz - 22 juni 2016 23:40

Jahaja, då var det dags för en platå. Kul.   Står och stampar precis under 60 kilo, 59,8 visade vågen idag. Det är väl okej liksom men jag vill ju inte stanna här... Jaja. Idag har jag iallafall varit duktig. Fått i mig 330-350 kalorier. Dessutom...

Av Liz - 20 juni 2016 13:11

Hm. Ja, det var väl dags för lite bakslag, har gått alldeles för bra hittills.   Helgen gick väl sådär kan man sammanfatta det som. Var iväg till ett par kompisar igår och räknade inte direkt mina kalorier... Blä.   Det straffar sig naturligt...

Av Liz - 17 juni 2016 18:19

Skummaste rubriken. Jag hatar att hitta på rubriker...   Vägde in mig på 59,8 kilo imorse! Måste dock säga att det är segt att gå ner 0,1 kilo om dagen... Vägde 59,9 igår och 60,0 i förrgår. Haha, aja, allt neråt är bra!   Fuskade lite och st...

Presentation

Framsteg

64 [x] BMI 25,6

63 [x] BMI 25,2

62 [x] BMI 24,8

61 [x] BMI 24,4

60 [x] BMI 24

59 [x] BMI 23,6 delmål

58 [x] BMI 23,2

57 [/] BMI 22,8

56 [ ] BMI 22,4

55 [ ] BMI 22 delmål

54 [ ] BMI 21,6

53 [ ] BMI 21,2

52 [ ] BMI 20,8 delmål

51 [ ] BMI 20,4

50 [ ] BMI 20 delmål

49 [ ] BMI 19,6

48 [ ] BMI 19,2

47 [ ] BMI 18,8 delmål

46 [ ] BMI 18,4

45 [ ] BMI 18 målvikt!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards