dying to be P E R F E C T

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Planering för vecka 11

Av Liz - 11 mars 2012 21:35

Tänkte att jag skulle försöka strukturera upp min vecka lite, få lite koll på vad jag ska göra och hur jag ska äta. Dels för att undvika hets och dels för att undvika stress över mat. Jag blir ofta sån att jag känner att jag måste äta nåt, helst nu, men det finns inget hemma så jag kör ner till mataffären och köper nåt jätteonyttigt som jag hetsar upp fort som attan. Efteråt känner jag mig rätt värdelös och skäms över mitt beteende. Så genom att planera lite bättre o veta vad och ungefär när jag ska äta så ska jag försöka slippa det :)


Måndag:

f: miniyoggi med müsli

l: kycklingfile och broccoli

m: vad sambon lagar, eller en allevo shake

ö: två TD samt brustablett "viktkontroll"


Okej, insåg när jag skulle skriva ner tisdagen att alla vardagar ser likadana ut. Så ovan får vara för måndag - fredag.


Lördag:

ingenting planerat egentligen, vilket gör matintaget svårt att planera just nu. Ska försöka hålla mig till samma som vardagarna, men blir det middag hos någon vän/familj så tänkte jag skippa övriga mål under dagen. Kompensera liksom :)

Söndag:

Är iväg på hopptävling med hästen, så det blir förhoppningsvis ingen mat under dagen. Tänker iallafall äta lite yoggi till frukost för att starta dagen bra. Sambon lär vara borta under kvällen så isf behöver jag inte äta middag, utan unnar mig en sprite zero istället.


(jag dricker "alltid" pepsi max, men gillar sprite zero också så jag har den att unna mig  istället för godis och annat skit. hoppas det fungerar...)


Så ser min vecka ut, väldigt spännande jag vet ;) Jobbar 6 timmar om dagen så jag slutar ganska tidigt, ca kl 14. Det blir ridning av hästen åtminstone tre dagar under veckan, hoppas på att jag kan komma ut imorgon för det ska bli sol och 14 grader varmt! :D


Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och kika på resten av Pretty Woman innan jag somnar (ge mig JR's kropp från den filmen tack!) Puss på er fina <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liz - 5 september 2016 12:18

Hej igen!   Jag äter just nu en så himla god glass, Lohilo's protein ice cream i smaken caramel chocolate swirl. Supergod och kalorisnål!   Imorse vägde jag 57,1 kg. Känns som att 56 kilo inte ä omöjligt denna veckan, yay!   Har egentlige...

Av Liz - 4 september 2016 14:08

Mycket sporadiskt bloggande här. Spelar väl inte så stor roll eftersom jag inte tror det är direkt någon som läser..?   Har iallafall stått still på ~59,0 kg hela jävla sommaren. Men äntligen har jag skuttat neråt, rejält! Imorse stod jag på 57,2...

Av Liz - 22 juni 2016 23:40

Jahaja, då var det dags för en platå. Kul.   Står och stampar precis under 60 kilo, 59,8 visade vågen idag. Det är väl okej liksom men jag vill ju inte stanna här... Jaja. Idag har jag iallafall varit duktig. Fått i mig 330-350 kalorier. Dessutom...

Av Liz - 20 juni 2016 13:11

Hm. Ja, det var väl dags för lite bakslag, har gått alldeles för bra hittills.   Helgen gick väl sådär kan man sammanfatta det som. Var iväg till ett par kompisar igår och räknade inte direkt mina kalorier... Blä.   Det straffar sig naturligt...

Av Liz - 17 juni 2016 18:19

Skummaste rubriken. Jag hatar att hitta på rubriker...   Vägde in mig på 59,8 kilo imorse! Måste dock säga att det är segt att gå ner 0,1 kilo om dagen... Vägde 59,9 igår och 60,0 i förrgår. Haha, aja, allt neråt är bra!   Fuskade lite och st...

Presentation

Framsteg

64 [x] BMI 25,6

63 [x] BMI 25,2

62 [x] BMI 24,8

61 [x] BMI 24,4

60 [x] BMI 24

59 [x] BMI 23,6 delmål

58 [x] BMI 23,2

57 [/] BMI 22,8

56 [ ] BMI 22,4

55 [ ] BMI 22 delmål

54 [ ] BMI 21,6

53 [ ] BMI 21,2

52 [ ] BMI 20,8 delmål

51 [ ] BMI 20,4

50 [ ] BMI 20 delmål

49 [ ] BMI 19,6

48 [ ] BMI 19,2

47 [ ] BMI 18,8 delmål

46 [ ] BMI 18,4

45 [ ] BMI 18 målvikt!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards